Dr. Carlos Pascual

  • Departament: Composició
  • Asignatures que imparteix:
    Educació Auditiva, Pràctica harmónico-contrapuntística, Anàlisis de l’execució instrumental (Màster)
  • Categoria professional: Funcionari interí
  • Correu electrònic: ce.pascualperez@iseacv.gva.es

Doctor en Educació per la Universitat Jaume I de Castelló, és professor de Composició en el Conservatori Superior de Música Salvador Seguí de Castelló i professor de Pedagogia a l’Escola Superior de Música d’Alt Rendiment (ESMAR) de València, així com director musical i artístic de la Orquestra Lírica de Castelló i de la Unió Musical San José de Calasanz de Castelló, agrupació amb la qual ha obtingut guardons com el Primer Premi i Menció d’Honor en el Certamen de Bandes de la Comunitat Valenciana (2022) o la Menció d’Honor en el Certamen Internacional de Bandes de Música d’Aranda de Duero (2024).

Obté amb premi extraordinari el Títol Superior de Composició, a més del Màster en Música i Arts Escèniques per la Universitat Politècnica de València amb Menció d’Honor i el Màster en Gestió i Direcció per la Universitat Cardenal Herrera de València.

Finalista en concursos de composició –com el Concurs de Joves Compositors de la SGAE (2007) amb el quintet de vent Mitago–, rep encàrrecs de música de cambra, banda i orquestra, com Kelba, overtura a la llegenda (2008) –encàrrec de la Diputació de Castelló com a obra obligada en el XXXIII Certamen Provincial de Bandes–, Glir Tarak, concert per a trompa i orquestra per al Cercle de Belles Arts de València (2010) o Liquid, focus, oceans (2011) per a ensemble electroacústic, encàrrec de la Universitat de València per al festival CircleArt. També destaca les performances No patiu per ella (2021) i Queridos mayores (2022), encàrrecs de la Diputació de Castelló per a la commemoració oficial del Dia d’Europa. Recentment ha obtingut el Primer Premi en el Concurs Internacional de Composició Emili Giménez Bou de Cullera amb la seua obra per a orquestra i cor La Lledonereta (2022).

Debuta en la composició per a cinema i teatre amb el curtmetratge 49595 (2010), així com el musical El grito de la companyia de teatre Maset de Frater (2011) i Alginerías (2011) per a orquestra i ballet flamenc, o la banda sonora per a La caja de Edu (2012). Rep els encàrrecs de la Diputació de Castelló per a la composició i producció musical dels curtmetratges Bona terra, bona gent, bon Nadal! (2017), Sueña en grande (2018) i Siente la coneCSión (2019).

Va ser editor i productor per a SwingShow Rècords (2008-2013), i posteriorment va continuar produint treballs discogràfics propis, com el CD Absències de la compositora Claudia Montero, guardonat amb un Latin Grammy (2014), o els recents àlbums de la UM San José de Calasanz (2021-2023), entre altres. També impartix formació específica sobre producció i gestió per a la Fundació SGAE, FUNDAE o el CEFIRE de la Generalitat Valenciana.

Com a mestre convidat ha dirigit la Ilya Musin Society Orchestra (San Petesburgo) en 2009, la Hsinchu Symphony Wind Orchestra (Taiwan) en 2010 o en el Teatre Nacional Cervantes de Buenos Aires (Argentina) en 2013, a més d’altres formacions nacionals com l’Orquestra Simfònica de Castelló en 2018 amb la reestrena de l’òpera Vinatea de Matilde Salvador. També ha dirigit en cada temporada del Cicle d’òpera de Castelló (2012-2017), Festival d’òpera de Peníscola(2017-2019) o en la final del Certamen Internacional de Guitarra Francisco Tàrrega (2014 i 2015).

Ha sigut professor de Didàctica de l’Expressió Musical en la Universitat Jaume I de Castelló i director del Conservatori Professional de Música i Dansa Calasancio de Castelló (2013-2024).